AMSTERDAM, 25 oktober 2016 – ‘North Sea Energy Gateway’ is het nieuwe merk waarmee Port of Den Helder, Den Helder Airport, haven- en scheepvaartvereniging HSV, Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord (NHN) en Maritime Campus Netherlands de regio Noord-Holland Noord internationaal op de kaart willen zetten. De nieuwe propositie werd gepresenteerd tijdens Offshore Energy 2016 in RAI Amsterdam. Gedeputeerde Staten Noord-Holland Jaap Bond en wethouder Edwin Krijns van Den Helder proostten op het nieuwe merk door twee puzzelstukjes van het logo in elkaar te laten vallen.

Het merk en de propositie zijn gericht op de offshore energiemarkt, die actief is vanuit de regio Noord-Holland Noord en die de Noordzee als verzorgingsgebied heeft. Algemeen directeur van Port of Den Helder, Jacoba Bolderheij: “De regio speelt met haar infrastructuur, ervaring, producten en diensten een belangrijke rol in de energiemarkt. Om die rol te blijven spelen is het essentieel een coherent beeld in de markt uit te stralen. Op basis van die uitgangspositie hebben wij een krachtige nieuwe positionering geformuleerd, die ons helpt onze sterke regio internationaal een gezicht te geven. De strategische ligging, de ruimte, het innovatieve bedrijfsleven en de aanwezigheid van kennis en logistieke verbindingen spelen hierbij een cruciale rol. Direct gelegen aan de Noordzee en een half uur rijden vanaf luchthaven Schiphol: het geeft ons een prachtige concurrentiepositie.” Regio in bedrijf De vier samenwerkende partijen die met de propositie bezig zijn gegaan, leveren van oudsher kennis, producten en logistieke diensten aan de olie- en gaswinning op de Noordzee. Met het oog op de toekomst wordt sterk ingezet op de energietransitie op de Noordzee van fossiel naar duurzaam. Onder leiding van wethouder Edwin Krijns van gemeente Den Helder werd een denktank geformeerd die tot een onderbouwde internationale positionering van dit cluster in Den Helder en de regio moest komen.

Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord stuurde de werkgroep aan die zich bezig hield met de branding en een marketing- en acquisitieplan. Thijs Pennink, directeur van ontwikkelingsbedrijf NHN: “De hele regio werkt hard om de aanwezige USP’s te behouden en te verstevigen. Hierbij moet het rekening houden met moeilijke omstandigheden van een lage olie- en gasprijs en een toenemende (nationale en internationale) concurrentie van andere regio’s, gebieden en havens. Regionale partijen hebben daarom de handen ineen geslagen om de krachtige assets van de regio nu ook internationaal goed voor het voetlicht te brengen. Wij zijn ervan overtuigd dat ze met ‘North Sea Energy Gateway’ de juiste snaar raken.”

logo_vanhollandsebodem

Let's Get Started

click here